سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت و نحوه نوشتن استراتژی محتوا

چرا به یک استراتژی محتوا نیاز دارید؟

"دانیلا آندریوسکا ، مدیر بازاریابی در مشایورز توضیح می دهد:" مشاغل به یک استراتژی محتوا نیاز دارند ، تا اطمینان حاصل کنند که آنها کاربرانی مناسب را که به مشتری تبدیل می شوند ، جذب می کنند ، آنها را در مورد مزایای استفاده از محصول خود ، تبدیل آنها به مشتری و آنها را به عنوان مشتری حفظ کنید. " شما به یک استراتژی محتوا نیاز دارید تا منجر به کاهش قیف فروش و بازگرداندن آنها شود.

 

در حالی که رید در مورد مزایای بازاریابی محتوا اتفاق نظر دارد ، وی اضافه می کند ، "ایجاد محتوا بدون هدف ، صرفاً به خاطر قرار دادن چیزی در آنجا ، می تواند یک اشتباه پرهزینه و وقت گیر باشد." دانستن استراتژی خود قبل از شروع تولید محتوا به برند شما این امکان را می دهد تا محتوای مرتبط تری ایجاد کند که این امر به اعتماد بیشتر و بازگشت سرمایه بهتر برای اقدامات بازاریابی محتوا تبدیل می شود.

 

6 مرحله برای ایجاد استراتژی محتوای شخصی خود

این شش مرحله برای توسعه یک استراتژی محتوای جامع ضروری است:

 

1. تعیین اهداف (اهداف) خود

رید توصیه کرد که شما با یک هدف شروع کنید. وی گفت: "شروع با هدف نهایی کسب و کار به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید ، در غیر اینصورت حواس پرتی آسان خواهد بود." بدون تمرکز بر اهداف کسب و کار ، می توانید در پایان به انتشار مطالب بپردازید. تاراس پریستاتسکی ، استراتژیست بازاریابی محتوا در Respect.Studio ، "در این مرحله ، مطمئن شوید که تجزیه و تحلیل خود را کاملاً تنظیم کرده اید." معیارهای احتمالی برای ردیابی در ابزارهای تجزیه و تحلیل شما می تواند شامل بازدید از صفحه ، اشتراک در شبکه های اجتماعی یا تبدیل تجارت الکترونیکی باشد.

 

مقاله مرتبط: بزرگترین خطر برای بازاریابی محتوا چیست؟

 

2. مخاطب هدف خود را تعیین کنید

آندریوسکا گفت: "مخاطبان هدف خود را بشناسید." شما می خواهید بدانید که آنها وقت خود را در اینترنت می گذرانند ، پول خود را برای چه چیزی خرج می کنند و چگونه می توانید مشکلات آنها را حل کنید. رید توصیه کرد: "نقشه سفر خود را از مرحله کشف ، به مرحله بررسی ، تا مرحله خرید ، تا امیدوارم مشتری تکراری شوید". شما می خواهید محتوایی را توسعه دهید که مخاطب مورد نظر شما را به خود جلب کند و او را در هر مرحله از خرید هدایت کند.

 

3. زاویه SEO را انجام دهید و تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید

پس از تعیین مخاطب هدف ، آندریوسکا گفت ، "شما باید با دقت درباره کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان خود تحقیق کنید" ، زیرا این "ستون فقرات در توسعه محتوای شما" می شود. بسیاری از ابزارها می توانند در تحقیقات کلمات کلیدی مانند Ahrefs و Google کمک کنند. Keyword Planner. شما می توانید در اطراف این کلمات کلیدی محتوایی ایجاد کنید که باعث ایجاد ترافیک و رتبه بندی بالاتر SEO برای وب سایت و نام تجاری شما شود.